Första dagen

på länge som jag vaknar och känner mig pigg och kry och det är en fantastisk känsla, dessutom skiner solen och jag skall jobba idag och eftersom jag tillhör dom som faktiskt älskar mitt jobb så skall det bli härligt att komma dit igen.
Men nu till något inför julen, julen för många innebär mycket mat, umgås med familjen, julklappar och STRESS men faktum är att varför stressa, då hinner man ju inte njuta av allt det man har förberett sig för och det är väl det man vill annars hade man ju inte lagat all den goda maten om man inte skall njuta av att äta den och varför handla julkklappar om man inte kan få se glädjen hos den som får den, jag har också stressat inför julen då och då men har som mål att inte göra det och i år känner jag mig inte alls stressad över Julen (dock har jag tydligen en inre stress som jag måste jobba med) jag har tänkt att njuta av den tiden som jag har med alla.
Och sen till det som låter som en klyscha men det är ändå sant, det finns dom som inte har någon att dela något alls med, varken jul eller andra högtider, det finns dom som inte har råd att fira jul, det finns så många som inte har någon trygg plats att kalla sitt hem, många lever för dagen och vi kanske inte kan hjälpa dom alla men att göra något för någon annan är nåt som vi alla borde göra och att vi skall vara tacksamma för det vi har i livet.

Nu mina vänner skall jag gå och göra lite frukost innan melodikrysset för att sedan njuta av en underbar lördagsmorgon tillsammans med min fina familj.

Ha en härlig vacker lördag // Helén

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0