Nu har jag bara 6 dagar kvar....

...tills min semester börjar, och jag längtar och det ser ju ut som om vädret skall bli bättre, så det är bara att hålla tummarna.
Ikväll har vi haft film kväll, 2 filmer hann vi se, The Duchess och Taken, två helt underbara filmer

Den föredetta CIA-agenten Bryan får sig en smärre chock då han ringer sin 17-årige dotter Kim som är på semester i Paris tillsammans med väninnan Amanda. Medan far och dotter talar bryter sig plötsligt iskalla människohandlare in på hotellet och kidnappar de båda kvinnorna. De albanska gangstrarna får dock mer motstånd än vad de räknat med. Bryan är inte en man att leka med och han sätter in hela sin arsenal av effektiva och dödliga knep i kampen att fi nna Kim och Amanda och straffa deras kidnappare. Bryan har dock bara fyra dygn på sig att hitta fl ickorna innan de blir sålda till prostitution i ett främmande land och försvinner för alltid. En kapplöpning mot tiden har börjat...

Det här är den sanna berättelsen om den vackra och glamorösa Georgiana Spencer, en av 1700-talets mest fascinerande kvinnor. Hon var gift med Hertigen av Devonshire och umgicks med ministrar och prinsar. Hon blev en modeikon, en älskvärd mor, en slug politisk aktör och folkets älskling. Men Georgianas kärleksliv var komplicerat. Hon hade ett förhållande med Earl Grey samtidigt som maken levde tillsammans med hennes bästa väninna Lady Bess.

I helgen blir det jobb kväll på lördag och dag på söndag sen är det dags för utomhusteater på Gunnebo slott på söndag kväll det var ju mammas morsdags present, den heter Skaffa mig en Tenor

Ken Ludwigs Skaffa mig en tenor. Sedan premiären 1989 i New York har detta galna möte mellan opera, teater och klassisk fars spelats i fler än 20 olika länder och översatts till hela 16 språk.

Den osannolika historien om de komplikationer som kan uppstå då en försvunnen operadiva plötsligt blir två har hyllats på Broadway, på West End, i Stockholm, Helsingborg och Göteborg. Skaffa mig en tenor har prisats, skrattats sönder och samman, Tonybelönats och är utan tvekan en av genrens verkliga klassiker

Och i mitten av juli har det alltså blivit dags för Gunnebopubliken att få skratta och njuta. För regin står i år teaterveteranen Anders Aldgård som i mars belönades med en Guldmask för sin regi av The Producers.

På scenen hittar vi i år en större ensemble med ett antal kända ansikten. Längst fram hittar vi Gunnebodebuterande Ulf Brunnberg i rollen som den hårt prövade operadirektören som förlorar sin storstjärna. Vid hans sida står idel välkända ansikten - Ulf Dohlsten, i rollen som operastjärnan, samt Caisa-Stina Forssberg som porträtterar hans autografjagande beundrarinna. Vidare medverkar Ann-Sofie Kylin, Ola Hedén, Catherine Hansson, Håkan Brinck och Petronella Löfstrand.

En dubbel dos lugnande tabletter är boven i dramat och det som får den redan lätt koleriske operadirektören att tro att hans italienska operastjärna, helt enkelt, avlidit precis före den viktigaste konserten i direktörens liv. En reserv kläs upp, en flickvän göms undan, en fru försvinner, kopian äntrar scenen - och mitt under pågående konsert vaknar orginalet till liv. Bäddat för missförstånd, förvecklingar och en hejdlös berg- och dalbanefärd i gränslandet mellan klassisk fars och teater.

Lite recensioner är aldrig fel.

Ha nu en trevlig helg // Helén

Sol, regn, glädje, sabotage, underbart (och lite död.....)

Ja då var denna helg över och vilken fantastisk helg det var, med inslag av allt i rubriken, vi åkte på fredag efter det att Annelie slutat jobbet, vi möttes upp ute hos Jeanette sen bar det av och vad vore en bilresa utan ett litet fikastopp, så vi pausade i Sandsjöbacka och käkade lite sen fortsatte vi till Kärradals Camping, väl där checkade vi in och fick vlja ut en tältplats, inte för att det fanns så mycket att välja på men vi tog nära lekplatsen för barnens skull, sen började vi sätta upp tälten och själva uppsättningen var det minsta problemet det var själva placeringen hur skulle öppningen vara och alla hade en åsikt och det mest fantastiska var att Annelie ♥ och jag var helt överens i denna sak och vi fick rätt till slut....
Sen var det dags att sätta på grillen, Jeanette hade lagt kött i marinad och till detta gjorde vi min potatissallad, det var så himla gott och alla åt med god aptit, sen gick jag och annelie upp och diskade (det är nåt mysigt över att ta sin disk och gå och diska på en camping) efter det ville vi se oss om lite och tog en härlig promenad ner till havet och Johan o barnen sprang i och kände på vattnet, det var en helt underbar kväll ute sen var det dags att röra sig hemåt tältet för att göra sig redo för natten och det tar ju sin lilla stund.
Lördag morgon vaknade jag som vanligt med tuppen och vi sov så gott på våra nya madrasser (duntäcket var det bästa...), annelie vaknade samtidigt och starx därefter vaknade även lilla Johanna o Jeanette så vi gick till affären och köpte färska frallor sen var det till att förbereda frukosten till oss alla, solen lyste och det blev en underbar start på dagen, kl 10 var det dags för melodi krysset och Johan körde lite fuskstil med sin mobil...
Sen gjorde vi oss i ordning för att åka in till varberg på lite marknad och annat men vi fick byta ut den planen för det var överbefolkat inne i stan, inte en parkering så långt ögat nådde, så vi åkte ner till apelviken, när vi skulle sätta oss att äta fick vi se några surfare dra upp en man ur vattnet, och vi såg hur dom försökte rädda honom men han var redan död läste vi dagen efter i tidningen.
Sen lekte barnen en stund på stranden, jag passade också på att visa vart jag var på sommaren med pappa i stugan när jag var liten, sen åkte vi till apelvikens camping där barnen fick klättra i en luftborg och hoppa på studsmatta.
Hajen nästa... vi åkte till en affär som heter hajen för att handla mat till kvällen, kött och färdig potatissallad.
Sen bar det av mot tältet igen, en liten vilostund innan det var dags för Minigolfen.... vi hann inte spela klart riktigt för då kom helgen enda regn allt på en gång det fullkomligt öste ner men grillen startades av Johan (Han lånade annelies paraply från rhodos och hon var mycket nervös..haha) sen slutade det och maten kunde färdigställas och vi åt inne i tältet för det blev ganska ruggigt efter regnet, sen blev det bara myspys resten av kvällen.
Mitt i natten till söndagen vaknade vi av att det var någon som kastade något på tältet så jag annelie och Jeanette flög upp och ut, då var det någon son hade dragit ut alla tältpinnarna till vårat tält, skit ungar.... det var bara att sätta i dom igen, sen satt jag o annelie uppe en stund för det var en ljuvlig natt ute.
Söndagen blev frukost, ihoppackning, sen drog jag och Annelie till Ullared och shoppade lite, när vi väl kom hem packade vi upp, tvättade lite sen slappade vi bara, så helgen har varit underbar, för jag har världens bästa familj som jag älskar av hela mitt hjärta.
Här kommer nu lite bilder från helgen

Här är vi alla innan avresa , visst har jag en fin familj....

Paus i Sandsjöbacka

Johan fick uppgiften att pumpa alla madrasser

Första kvällen middagstillställning

Jag och min goa fru          Johan och söta Ullis       Min underbara Lillayster Jeanette

Mina vackra syskonbarn

Johanna hoppar               Johan tror han kan....       Sista timmen....

Ja nu längtar man till semestern, vi skall jobba 2 veckor till sen har 4 Veckor det skall bli ljuvligt, sen skall det bli skönt nu när lilla Sara kommer tebax från sin semester, hon är saknad.

Ha nu en underbar kväll // Helén

Imorgon bär det av

Ja då var det dags för tältning i Varberg, här packas nu för fullt och vi hoppas att vädergudarna är på våran sida, jag skall inte glömma kameran denna helgen så ni kan få se hur fantastiskt roligt vi kommer ha...
Detta är allt ni får av mig innan resan, ha nu en underbar helg för det skall jag ha.

Love is all we need // Helén

Har glömt kameran hela helgen...Suck

Och det är ju förskräckligt eftersom min underbara systerdotter Mathilda fyllde 9 år igår och vi var där på kalas och det ärju alltid lika mysig hon fick massa fina presenter, av oss fick hon ett Othellospel, drinparaply och nån slags utomhus bollleksak.... men framförallt så fick hon en upplevelse, hon skall komma hem till oss den 8 aug och skall sova över , då skall vi åka till Ävsborgs fästning och kolla på piratteater, gå på skatt jakt sen blir det en tjejdag, och en massa myspys, hon skall väl vara hos oss 4-5 dagar vi får se, skall be min lillayster skicka lite bilder som jag kan lägga in.
Sen idag var vi på middag hos mina svärföräldrar och träffade Annelies morbror och hans familj det var jätte kul för det var så länge sen vi såg dom, sen var det lika ljuvligt som alltid att träffa barnen och Lisa o Tobbe.
Sen har jag och Annelie börjat plocka fram för Campinghelgen nästa helg vi hoppas bara att vädergudarna står på våran sida.
Nej nu skall jag hoppa i sängen, skall ju snart upp och jobba.

Sov med kärlek i hjärtat // Helén

Vilken härlig dag...lalalala

Ja nu har dagarna rullat på, jag har jobbat i helgen så det har inte hänt så mycket då men igår efter jobbet åkte jag och Annelie och hälsade på Lisa och Tobbe ute på Tjörn där dom hade hyrt en jätte mysig stuga och vi hade den mysigaste och bästa kvällen, det känns som vi kommer närmare för varje gång och det är underbart, Linnea är ett riktigt litet yrväder som skrattar mest hela tiden och busar och lilla godingen Ellen är ju söt och go så man blir tossig...hahaha.
Tobbe grillade kött och jag hade gjort en potatissallad som jag aldrig gjort innan och den var faktiskt jättegod, vi åt och pratatde och sen pratade vi och pratatde lite till, ja bättre kan det knappast bli och vädergudarna var på våran sida så det blev en hel del sol.
Det viktigaste i livet är gratis, kärleken till sina nära och kära och att glädjas åt varje dag, Lisa min vän, visst e detta sant ♥

Pappa Tobbe hoppar så lilla Linnea hoppar med en skräckblandad förtjusning....

Mor och dotter, visst e dom fina, ni har en plats i våra hjärtan

Moster Annelie med sina små älsklingar och naturligtvis e det en fotboll med....

Hela familjen framför huset, dock tycker Linnea att det var roligare att leka att vi skulle flyga ballong...

Ja en underbar eftermiddag var det här kommer receptet på Potatissalladen

1 kg kokt färskpotatis
1 dl hackad persilja
skivade rädisor efter smak
skivad rödlök
skivad purjolök

Dressing:

½ dl raps eller olivolja
3 msk vitvinsvinäger
1msk sötstark senap
1-2 skivade färsk vitlök
salt
vitlökspeppar

Gör dressingen innan du kokar potatisen så den hinner ta upp alla smaker och sen häller du på den när potatisen är ljummen.

Lycka till och ha en underbar dag nu skall jag kolla var jag skall kolla på lite fotboll idag, det är ju GOTHIA CUP.

Med kärlek i hjärtat // Helén

Varje dag räknas

Pigg som en lärka klev jag upp vi 8 tiden och har sovit så gott, det är ju inte så himla varmt nu på natten, planerna för dagen är Inga skall slå lilla söta Sara en pling hon har semester nu, själv skall jag jobba i 4 veckor till men jag har ju allt det "gottiga" framför mig.
Men jag det händer massa trevligt innan semestern, nu till helgen blir lugnt för då skall jag jobba hela helgen sen nästa helg så fyller min underbara Mathilda 9 år så då blir det kalas på lördagen sen på söndagen är det kalas för mina svärföräldrar som fyllt år, vips så var den helgen borta sen kommer våran Campinghelg då åker vi till Kärradals Camping och skall ha trevlig vi blir ju ändå 9-10 stycken och Vips en helg till swooshade förbi sen helgen efter blir det jobb men också sommar teater på Gunneboslott (vi systrar gav ju mamma det i mors dag present) sen helgen efter där så går vi på semester.... Så nu vet ni vad jag skall gör den närmsta tiden hahaha...
Idag åker min kära storaYster på semster till Grekland Kreta Chania och lite avis blir jag... men jag är sååå glad att dom kommer iväg och jag hoppas dom kommer få urmysigt för i Grekland kan man inte ha annat.
I tisdags skulle min kära systerson Anders fyllt 21 år ♥ så vi var där och fixade lite vid graven och där var så fina blommor, man har så delade känslor inför varje gravbesök, man vill att det skall vara fint och mysigt men samtidigt vill man inte åka till en grav man vill ju höra och se honom, men verkligheten är så orättvis och tuff ibland, Jag saknar min systerson så mycket.
Tur är väl att jag har så många syskonbarn kvar i livet som jag älskar så mycket och varje stund med dom är lika viktig, varje stund med alla man älskar är viktig och betydelsefull.

Idag åker även min stora härliga systerson Johan och hans ljuvliga Ullis på en liten weekend jag hoppas dom får en mysig resa och dom skall ju med oss och tälta så det kommer bli kul.
Nej mina vänner nu skall jag göra lite god frukost och sen , ja vad händer sen... vi får väl se

♥  SÄNDER EN TANKE TILL ANNA BOOK SOM FÖRLORADE SIN MAMMA I VECKAN ♥

Ha nu en fantasisk dag // Helén

Hett men gott

Ja så var denna veckan förbi, man undrar ibland hur det kan gå så fort, tiden alltså, men det är väl så när man har det bra...
I veckan som gått var vi hos Lisa och Tobbe och hälsade på, det var lika trevligt som alltid och numera så blir inte Linnea så förskräckt när hon ser oss och det känns himla skönt, vi fikade på dera balkong och hade vattenkrig med Linnea eller rättare sagt hon hade det med oss, Lilla söta Ellen bara växer och växer hon är så supergo, önskar att vi kunde ses lite oftare.
Sen på fredagen kom Jeanette och Johanna hit vi skulle ju planera våran kommande campinghelg och vi fick planerat en del och vi har bestämt oss för att åka till Kärradals camping, nu skall vi bara kolla med Johan och Ullis om dom skall med och om dom tycker att det känns bra, vi käkade tacos och satt ute på balkongen och mös, Sebbe var ute med Johanna en del så vi hann prata massa som vi annars inte brukar få chansen till, en underbar fredagskväll, sen på lördagen var Annelie hos Ann som fyllde 40 och jag åkte hem till Jeanette och spenderade dagen i deras trädgård alltid lika mysigt, Mikael har köpt en hängmatta som dom säkert kommer slåss om vem som skall ligga i den, men å an dra sidan var den så bred att nästan hela deras familj får plats i den, tyvärr inga foton på denna för Annelie hade kameran med sig.
Idag får vi se vad som händer, inget bestämt, här kommer lite foton.

Såå söt

Tobbe men en mycket trött Linnea efter allt bus...

Tänk att vatten är så roligt...

Min fru ser ut som stålkvinnan innan hon skall på kalas..... ♥