Söndag och shake

Japp då var jag igång med min shakediet och det känns bra, nu var jag beredd rent mentalt det var jag inte i veckan, kunde bara tänka på all god mat och godis som finns, så det var bra att jag väntade för nu var jag redo och nu vet jag också varför man shakar innan OP, det är för att minska fettet i bukhålan och runt levern vilket underlättar OP, levern blir då lite följsammare och lättare att lyfta upp under OP (för magsäcken sitter ju under)
Hur vet jag detta, jo för i fredags var jag på SU och träffade sköterska, dietist, kirurg och narkosläkare, jag fick chansen att fråga massor och fick mycket bra info om allt som kan tänkas runt OP och mat m.m, kände mig väldigt nöjd och jag är betydligt lugnare nu, ser fram emot OP nu och mitt nya liv.
Min ystrar var ju här i onsdags och vi pratade massor (som vanligt) men mest om OP, och det är tur jag har dom som orkar lyssna på mig för annars vet jag inte om min stackars älskade fru hade orkat med (men hon är ju världens bästa så det hade hon nog) det var så skönt att prata och jag vet att dom förstår all min oro, även om jag hade lugnat ner mig lite sen jag ringde dom då jag fick beskedet om OP tiden.
Det är så viktigt att jag har människor runt mig som ger mig positiv energi och lyckligt lottad så har jag det överallt, naturligtvis finns det männsikor med dålig energi också men dom ödslar jag ingen tid på...
Sen i torsdags var jag på ett ljusparty, det var inte så många där men det var trevligt och lite fick jag allt köpt, skall ha ett eget ljusparty efter OP och då hoppas jag att det kommer massor av folk....

Dessa beställde vi denna gång, bilden är från  www.partylite.se


" Ett ord som kommer från hjärtat känns, ett som kommer från munnen bränns, hjärtat styr det som är viktigt i livet så det gäller att ingenting ta för givet"

//Helén

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0