Två på en dag

..... blogginlägg alltså, ja det blev lite shopping har nu bara en julklapp kvar så är jag klar, jag har inte handlat mycket julklappar, och känner ingen stress inför julen det räcker att alla andra stressar, för gud vad folk stressar.
Har precis kollat på en film och bara slappat en stund håller påå att fixa så jag kan få iväg möblerna från kärra till ett förråd i mellandagarna, inte det lättaste, men jag är hoppfull.
Skall nu gå ut och sätta en deg till bröd, så Cissi kan få en nybakad macka när hon kommer hem efter ett 11 timmars pass, sen blir det bara att slöa lite till.
Sen måste jag bara säga en sak, spelar det någon roll vart man bor, är vissa ställen bättre än andra, kanske det men jag har lärt mig att man skall vara jävligt tacksam om man faktiskt har någonstans att bo, jag har ett fast jobb som jag älskar för det mesta och vi har fått ett första handskontrakt (vilket inte är så jäkla lätt, inte en s i biskopsgården, för det är dit vi flyttar) och jag är så glad för det finns dom som varken har jobb eller bostad, jag har numer varit både arbetslös och bostadslös vilket har gjort mig till en betydligt mer ödmjuk och tacksam människa, men jag har hela tiden haft människor runt mig som ställt upp och vissa har svikit, men livet är en ständig skola och varje händelse gör en rikare på kunskap.

Älska varje dag // Helén

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0