Nytt hem, nytt liv

Ja herregud nu har vi äntligen fått våran lägenhet och den är såååå fin, vi har målat massa för det var gräsliga färger och i lördags morse gick flyttlasset klockan  8.00 och flyttgubbarna var klara klockan 11, snabba, effektiva, trevliga och duktiga, värda vartenda öre .
Så nu har vi hållt på att inreda och fixa och packat upp, jag älskar detta och man ser hur sitt hem sakta men säkert blir underbart :)
Vi har ju haft en turbulent tid bakom oss med massa som har hänt och nu skall vi hitta en normal livsrytm och klara av ett liv utan massa drama.

Ibland gör man saker utan att tänka, jag i synnerhet, ibland behöver jag lära mig att stanna upp och tänka innan jag gör men det funkar inte alltid.
Jag är inte alltid en bra människa och jag gör misstag, jag försöker lära mig av dom misstag jag gör och ta konsekvenserna, ingen är perfekt och jag kommer med all säkerhet göra fler misstag i livet, älskar gör man med hjärtat inte med hjärnan.

Har semester hela denna veckan och kan väl inte påstå att jag längtar till jobbet, vill bara njuta och fokusera på mitt liv och återfå en normal vardag.

Några av alla viktiga personer i mitt liv

Marie-Louise - mamma och underbar, villkorlös kärlek
Jea - Syster och min ledstjärna
Marie- Syster och älskad
Catharina- Syster och tog en speciell plats i mitt hjärta
Mathilda- Systerdotter och mitt hjärta
Mikaela - Systerdotter och mosters glädje
Johanna - Systerdotter och mitt liv
Johan- Systerson - älskad och min stora stolthet
Cissi - Flickvän, sambo och har lärt mitt hjärta nya saker
Sinikka- Vän och har nog det största hjärtat i världen
Helené- Gammal vän som jag saknat mer än vad jag trodde

Och det finns massa mer underbara människor, ingen är glömd alla finns i mitt hjärta oavsett vad som hänt i livet, i mitt hjärta finns det massa kärlek.

Dagens svammel

En stulen stund
ett förrvirrat ögonblick
Jag förändrades
så även livet
Våga slicka på frusen stolpe


Ha en härlig kväll // Helén






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0